امروزه علاوه بر خطهای ثابت مخابراتی سرشمارههای جدیدی از خط 8 رقمی رواج یافتهاند که اصطلاحا به آنها خط تلفن اینترنتی گفته میشود. برای اینکه بدانیم خط تلفن اینترنتی چیست و چه تفاوتی با سایر خطوط دارد، ابتدا نسل قدیم تلفن یا همان خط تلفن عادی مخابرات را که روزانه همه با آن سروکار داریم، مرور کنیم.
تا قبل از ورود خطوط تلفن نسل جدید استفاده از خطوط ثابت مخابرات مرسوم بود؛ خط تلفن ثابت از طریق یک کابل تا خانه یا محل کار کشیده میشد و برای استفاده از آن کافی بود گوشی را به پریز تلفن یا مستقیم به کابلی که از مخابرات آمده بود وصل کنیم. در نهایت با شنیدن بوق آزاد متوجه میشدیم که خط تلفن ما وصل شده است. اما حالا این فرایند تغییر کرده است. با «خرید خط تلفن ثابت اینترنتی» بدون معطلی در مخابرات، در نوبت ماندن و رفتوآمدهای زیاد میتوانید بهسادگی و در عرض چند ساعت بهشکل قانونی و رسمی هر تعداد خط تلفن که بخواهید تحویل بگیرید.
خط تلفن ابری چیست؟
هر کسبوکاری در تلاش است تا ارتباطی مستمر با مشتریان خود داشته باشد. اصلیترین راه ارتباطی همین شماره تلفن ثابت است؛ یک شماره تماس ثابت که توسط آن بدون هیچگونه محدودیتی پاسخگوی تماس مشتریان باشید. بهترین تلفن اینترنتی از طریق اتصال به اینترنت ارتباط را برقرار میکند. اما آیا این خطوط به شما صرفا یک تماس ورودی و خروجی میدهند؟
برقراری ارتباط تلفنی با بالاترین سطح کیفیت صدا، بدون محدودیت جغرافیایی، بدون مشغولی خط و از دست رفتن تماسها برای موفقیت هر کسب و کاری الزامی است. شما نیز قطعا به دنبال راهی هستید تا خدماتدهی به مشتریان را به بالاترین حد کیفیت برسانید. خط تلفن ابری به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به حضور در دفتر کار، در هر لحظه و هر موقعیتی پاسخگوی تماس مشتریان خود باشید. استفاده از مرکز تلفن ابری در کنار خط تلفن اینترنتی به شما کمک میکند تا علاوه بر مدیریت متمرکز بر روی تمام تماسهای ورودی و خروجی، امکان برقراری تماس در هر نقطه جغرافیایی را نیز داشته باشد.
خط تلفن اینترنتی چگونه به وجود آمد؟
پس از آشنایی با خط تلفن اینترنتی لازم است بدانیم که بستر خط تلفن اینترنتی چیست و عملکرد آن چگونه است؟ تلفن ابری، در ایران از طریق فناوری VoIP به وجود آمد. ویپ به استفاده از پروتکل اینترنت برای انتقال صدا و دادهها در تماسهای تلفنی اشاره دارد. در ابتدا، خط تلفن اینترنتی در ایران ممنوع بود و ارتباطات تلفنی تنها از طریق شرکت مخابرات ایران برقرار میشد. اما در سالهای اخیر، ابتدا با جهتگیری دولت در زمینه تسهیل ارتباطات و پس از آن با تقاضای بالا برای اینترنت و محدودیتهای مالی برای برقراری تماس با کشورهای دیگر، استفاده از خطوط تلفن اینترنتی به طور رسمی در ایران مجاز شد.
در حال حاضر، شرکتهای مختلف در ایران، شامل شرکتهای مخابراتی و ارائهدهندگان خدمات اینترنتی، خطوط تلفن اینترنتی را به مشتریان خود ارائه می دهند. اولین شرکت ارائه دهنده این نوع خطوط، شرکت شاتل بود و پس از آن سایر شرکتها نیز شروع به فروش خط تلفن اینترنتی با سرشمارههای مختلف کردند.
این نوع خطوط؛ ساده، ارزان و همچنین برای اکثر مناطق شهری و روستایی قابل دسترسی هستند. درست نقطه مقابل خط تلفن ساده مخابراتی که توسط سیم مسی به شما تحویل داده میشود و قابل انتقال و جابجایی نیستند. اگر هم شرایط جابجایی خط ثابت وجود داشته باشد، پس از کاغذبازیهای طولانی،گذراندن مراحل اداری خستهکننده و صرف هزینه زیاد است.
خرید خط تلفن اینترنتی رایگان
تلفن اینترنتی عملا مانند همان تلفنهای معمولی هستند که همه ما با آن سرکار داریم. با این تفاوت که شما میتوانید امکانات بیشتر از یک تلفن را در اختیار داشته باشید. قابلیتهای متعدد و انعطافی که خط اینترنتی دارد، آنها را به بهترین گزینه برای استفاده تجاری تبدیل کرده است. خط تلفن اینترنتی میتواند با اتصال به اینترنت صدای شما را به هر نقطه از دنیا که بخواهید برساند. با استفاده از «گردونه شانس جتکال» شانس خودتان را در قرعه کشی تلفن ابری رایگان امتحان کنید.
نحوه کار تلفن اینترنتی چیست؟
با توجه به شباهتها و تفاوتهایی که بین تلفن آنالوگ و تلفن اینترنتی وجود دارد بهتر است در رابطه با نحوه کار و همچنین روش فعالسازی خطوط اینترنتی نیز توضیح دقیقتری داده شود تا با توجه به نیازتان و همچنین قابلیت های متنوع خط تلفن مجازی یا اینترنتی، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
تلفن اینترنتی از طریق فناوری VoIP (Voice Over Internet Protocol) کار میکند و به تماسگیرندگان اجازه میدهد تا امکاناتی بیشتر از یک تماس صوتی ساده را در اختیار داشته باشند. برای لمس بهتر این تکنولوژی یک شرکت خدماتی را مثال میزنیم. اگر شما یک شرکت ارائه دهنده انواع خدمات از جمله نظافت، تعمیرات و حتی ارسال کالا به نقاط مختلف شهر داشته باشید، خط تلفن اینترنتی میتواند برایتان مفید باشد. اما چگونه؟
مزایای خط تلفن اینترنتی برای شرکتهای خدماتی
1) خرید آسان و سریع خط
2) عدم محدودیت لوکیشن برای راهاندازی
3) قابلیت برقراری تماس ورودی و خروجی با تلفن همراه
4) امکان برقراری تماس همزمان تا تعداد دلخواه
5) امکان انتخاب شماره دلخواه
یک خط تلفن اینترنتی بدون اینکه شما را محدود به موقعیت جغرافیایی خاصی کند میتواند راه ارتباطی شما با مشتریان باشد. با احتمال اینکه شرکت در ملک استیجاری واقع شده است، یکی از دغدغههای اصلی شرکتها، تغییر شماره تلفن پس از انتقال دفتر به آدرس جدید است، این نگرانی با استفاده از خط تلفن ابری به راحتی قابل حل است. یک شماره تماس ثابت که میتواند در هر لحظه و شرایطی پاسخگوی مشتریان باشد.
با وجود ثابت بودن 4 رقم ابتدایی شما میتوانید 4 رقم بعدی را بین شماره های موجود انتخاب کنید. قاعدتا، اعداد انتخاب هرچه رندتر باشد، ارزش خط اینترنتی نیز بالاتر خواهد بود. به این ترتیب، میتوانید براساس بودجه خود یک خط اینترنتی رند را خریداری کرده و در سریعترین زمان، آن را راه اندازی کنید.
در ادامه تمام مزایای خط تلفن اینترنتی باید گفت که شما امکان انتخاب شماره به دلخواه خود را خواهید داشت. خط اینترنتی با سرشماره های مختلفی ارائه میشود غالبا 4 شماره اول آن ثابت و بسته به شرکت ارائهدهنده آن است. بطور مثال شماره 9109 مربوط به شرکت پیشگامان و شماره 9100 مربوط به شرکت شاتل است.
دلیل استفاده خط تلفن اینترنتی چیست؟
با مطالعه این مقاله متوجه شدید که خط تلفن اینترنتی چیست و چه امکاناتی را در اختیار شما میگذارد. خرید خط تلفن اینترنتی از شرکتهای معتبر و متخصص به شما کمک میکند تا راه حلی قطعی و ایدهآل برای فعالسازی سیستم فروش و بازاریابی تلفنی خود داشته باشید. همچنین شما می توانید با شرکت در قرعه کشی، شانس خودرا برای برنده شدن خط تلفن اینترنتی رایگان امتحان کنید.
در کل، استفاده از خط تلفن اینترنتی در ایران به علت کاهش هزینهها، امکانات بیشتر و استقلال از محل فیزیکی مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از یک خط ثابت اینترنتی در کنار مرکز تلفن ابری با کیفیت راهی مطمئن برای ورود به دنیای شگفت انگیز دیجیتال است.